شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۲۵:۵۶

ادغام و ترکیب، راهکار صنایع نفت و گاز جهان

باشگاه خبری فراساحل: پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های فعال در صنعت نفت و گاز جهان در سال ٢٠١٥ به راهکار ترکیب و ادغام روی آورند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ابز سایت شانا، براساس آخرین مطالعات شرکت مشاوره مدیریت «ای تی کرینی» انتظارمی رود در پی کاهش قیمت نفت از ١١٥ دلار به زیر ٥٠ دلار در هر بشکه، شرکت‌های نفت و گاز بین‌المللی به منظور کاهش اثرات منفی این سقوط قیمت، از فرآیند ادغام و ترکیب شرکت‌ها استقبال کنند. فشار شدید کاهش قیمت که به شکل‌گیری چالش‌های بسیاری برای جریان‌های نقدی منجر شده، شرکت‌های نفتی را در همه اندازه‌ها برآن داشته است تا خود را برای رویارویی با این شرایط، در کوتاه‌مدت و یا بلندمدت آماده کنند. از این رو انتظار می‌رود شرکت‌های نفتی در برخورد با این وضعیت از طریق ترکیب و ادغام، چشم‌انداز رقابتی را به نفع خود تغییر دهند. راهکار ترکیب و ادغام در سال ٢٠١٤ و پس از رکود اقتصادی سال ٢٠١٣ به صنعت نفت و گاز بازگشت و به احتمال زیاد با سقوط قیمت نفت و تصمیم تازه اوپک برای ثابت نگه داشتن سقف تولید، پیش‌بینی می‌شود سال جاری میلادی شاهد گستره وسیعی از فرآیندهای ترکیب و ادغام در سراسر زنجیره فعالیت‌های تولیدی باشد. این استراتژی اقتصادی، کلید توسعه و رشد شرکت‌ها و کمک به آنها برای غلبه بر تلاطم بازار به شمار می‌رود.

رویکرد استراتژیک

در این زمینه، ریچارد فارست، شریک بین‌المللی اصلی بخش انرژی در شرکت ای تی کرینی، گفت: رویکرد استراتژیک ترکیب و ادغام نقش مهمی در رویارویی با فشار بالای هزینه‌ها و جریان‌های نقدی در بخش نفت و گاز ایفا می‌کند. فارست ادامه داد: تجزیه، تحلیل، بحث و مذاکره با مدیران در صنعت نفت و گاز جهان گویای آن است که به احتمال زیاد موج جدیدی از ترکیب و ادغام در سراسر جهان طی ٦ تا ١٢ ماه آینده آغاز خواهد شد.

دریچه فرصت

وی افزود: این دریچه فرصت ممکن است کوچکتر از حدانتظار باشد و از طریق پیش‌بینی‌های قیمت نفت هدایت شود اما شرکت‌های دارای نقدینگی قوی، سرمایه بالا و ترازمالی اصولی قادر خواهند بود از این فرصت به نفع خود استفاده کنند و این در حالیست که شرکت‌های دیگر تنها به دنبال در پیش گرفتن استراتژی ماندن و ادامه در بازار نوسانی بین‌المللی هستند. ریچارد فارست، توضیح داد: همه بخش‌های فعال در صنعت نفت و گاز از جمله شرکت های بین‌المللی نفت، شرکت‌های ملی نفت، شرکت‌های نفتی مستقل و شرکت‌های ارائه خدمات و سرمایه‌گذاران بخش مالی امکان استفاده از راهکار ترکیب و ادغام را دارند.

دارایی‌های جذاب

خوزه آلبریچ، شریک بخش خاور میانه شرکت کرینی نیز در این باره گفت: شرکت‌های انرژی فعال در خاورمیانه، ممکن است فرصت تقویت موقعیت خود را از طریق ادغام و ترکیب تجربه کنند زیرا دارایی‌های جذاب این شرکت‌ها با کاهش قیمت نفت، آنها را به عنوان هدف‌های مناسبی در نظر شرکت‌های بزرگ انرژی جلوه می‌دهد، اما از سوی دیگر قیمت‌های پایین نفت نیز ممکن است احتمال دسترسی به پول نقد را برای خریداران بالقوه دشوار کند. ادغام زمانی صورت می‌گیرد که دو شرکت با هم ترکیب و شرکت جدیدی را شکل دهند. در واقع ادغام، راهکاری است که در آن دو بنگاه با توافق یکدیگر با هم ترکیب شده و عملیات کاری خود را ادغام می کنند. ترکیب به مفهوم در اختیار گرفتن مالکیت یک شرکت توسط شرکت دیگر است، در صورتیکه که شرکت خریدار بزرگتر از شرکت مورد نظر باشد.



  کد خبر : 441
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :